ECOCLEAN OÜ MÜÜGITINGIMUSED

1. MÕISTED

Müüja on Ecoclean OÜ, registrikood 11020535, asukoht Sarapiku 27, Saue linn, Saue vald, Harjumaa, kauplus/lao asukoht Kasesalu 12, Saue linn, Saue vald, Harjumaa.
Ostja on füüsiline või juriidiline isik, kes ostab Müüja poolt müüdava Seadme ja/või tellib Müüja poolt osutatavat Teenust. Vaidluse korral Ostja isiku üle on määravaks arvele märgitud isik.
Tarbija on füüsilisest isikust Ostja, kes ostab Seadme või tellib Teenust isiklikuks tarbeks, mitte seoses enda majandus- või kutsetegevusega.
Pool/Pooled on Müüja või Ostja või mõlemad koos.
Seade on Müüja pakutav veepuhastusseade, veepuhastusseadme osa või veepuhastusseadme toimimiseks vajalik toode.
Teenus on Müüja osutatav teenus, mis seisneb Ostja poolt ostetud Seadme paigaldamises või Seadme toimimiseks vajalike osade või toodete (näiteks filtermeedia) korralises vahetuses. Müüja osutab Teenust üksnes kaasnevalt Seadmete müügiga, mis on tema põhitegevusala.
Töö on Teenuse osutamise tulemus.
Lisateenused on Müüja poolt Ostja ülesandel ja kulul kolmandatelt isikutelt tellitavad teenused, nagu näiteks veeanalüüsid, Seadme transport jms. Lisateenuste tellimisel tegutseb Müüja üksnes vastava teenuse tellijana Ostja jaoks ega vastuta selle teenuse sisu ning kvaliteedi eest.
Leping on Müüja ja Ostja vahel Seadme müümiseks ja ostmiseks ning/või Teenuse osutamiseks sõlmitud kokkulepe.
Hind on Ostja poolt Müüjale tasutav Seadme ostuhind ja/või Teenuse maksumus. Hind sisaldab käibemaksu Eesti Vabariigi õigusaktides ettenähtud tingimustel ja korras.
Lisakulud on Müüja poolt Seadme Ostjaga kokkulepitud asukohta paigaldamiseks vajalike ehitusmaterjalide maksumus ning Lisateenuse maksumus.
Üldtingimused on käesolevad Ecoclean OÜ müügitingimused. Üldtingimused on avaldatud Müüja veebilehtedel www.pohjavesi.ee ja www.nextfiltration.ee.
Eritingimused on Poolte vahel kirjalikus vormis sõlmitud Lepingus kokku lepitud tingimused, mis erinevad Üldtingimustest.

2. ÜLDSÄTTED
2.1.
Leping Müüja ja Ostja vahel loetakse sõlmituks, kui on saavutatud kokkulepe Müüja poolt müüdavas Seadmes ja/või osutatavas Teenuses ning Hinnas.
2.2. Leping võib olla sõlmitud mistahes vormis (sh suulises). Poole soovil sõlmitakse Leping kirjalikus vormis. Sellisel juhul koostatakse kirjalik lepingudokument, mis allkirjastatakse mõlema Poole poolt.
2.3. Üldtingimused kohalduvad kõigile Lepingutele.
2.4. Olemasolu korral reguleerivad Poolte suhteid lisaks Üldtingimustele ka Eritingimused. Üld- ja Eritingimuste vastuolu korral kohaldatakse Eritingimusi.
2.5. Üld- ja Eritingimustega reguleerimata osas kohalduvad Poolte suhetele ka võlaõigusseadus ja muud Eesti Vabariigi õigusaktid. Õigusakti sätte ning Üld- ja Eritingimuste sätte vastuolu korral kohaldatakse Üld- ja Eritingimusi, välja arvatud juhul, kui vastav õigusakti säte keelab selles toodud regulatsioonist poolte kokkuleppega kõrvale kalduda.

3. SEADME MÜÜMINE JA TEENUSE OSUTAMINE
Lepinguga kohustub Müüja andma Ostjale üle Müüjale omandiõiguse alusel kuuluva Seadme ja tegema võimalikuks omandi ülemineku Ostjale ja/või teostama Töö. Ostja kohustub võtma Seadme vastu ning maksma Hinna ja Lisakulud.

4. SEADME ÜLEANDMINE NING JUHUSLIKU HÄVIMISE JA KAHJUSTUMISE RIISIKO ÜLEMINEK
4.1. Seade antakse Müüjalt Ostjale üle Müüja kauplus/laos, aadressil Kasesalu 12, Saue linn. Poolte kokkuleppel, eelkõige juhul, kui Ostja on tellinud Müüjalt ka Teenuse, antakse Seade Müüjalt Ostjale üle Seadme paigaldamise asukohas.
4.2. Ostja soovil võib Müüja edastada Seadme Ostjale viimase kulul Poolte kokkulepitud transpordifirma poolt pakutavat veoteenust kasutades. Veoteenuse kasutamisel loetakse Seade Müüjalt Ostjale üle antuks Müüja poolt Seadme vedajale üleandmisest. Juhul, kui Ostjaks on Tarbija ning vedajat ei ole määranud Ostja ise, loetakse Seade Müüjalt Ostjale üle antuks vedaja poolt Seadme Tarbijale üleandmisest.
4.3. Seadme juhusliku hävimise ja kahjustumise riisiko läheb Ostjale üle Seadme üleandmisel või ajal, mil Ostja viivitab selle toimingu tegemisega, millega ta Seadme üleandmisele peab kaasa aitama, eelkõige, kui ta ei võta Seadet vastu.

5. TEENUSE OSUTAMINE
5.1. Kui Lepingus on kokku lepitud Teenuse osutamine, kohustub Ostja tagama sobivate tingimuste loomise Seadme vastuvõtuks ja paigalduseks või hoolduseks (ruumide piisav ehituslik valmisolek, piisav ruumitemperatuur, kuivad ruumid, vaba ja ohutu juurdepääs, võimalus kasutada voolu ja valgustust).
5.2. Müüja kannab Töö juhusliku hävimise ja kahjustumise riisikot kuni Töö valmimiseni.

6. MAKSETINGIMUSED
6.1. Müüjal on õigus nõuda Ostjalt enne Seadme üleandmist ettemaksu Müüja poolt  määratud ulatuses. Ostja kohustub tasuma ettemaksuga katmata Hinna osa Müüjale Seadme üleandmise vastu.
6.2. Müüjal on õigus nõuda Ostjalt enne Lisateenuse tellimist teadaolevate Lisakulude hüvitamist ettemaksuna.
6.3. Hinna ja Lisakulude kohta esitab Müüja Ostjale arve, mis kuulub tasumisele hiljemalt selles näidatud kuupäevaks. Arve loetakse Müüjale nõuetekohaselt tasutuks, kui vastav summa on laekunud Müüja arvelduskontole või on makstud sularahas Müüja kassasse.
6.4. Kui Ostja keeldub Hinna ja/või Lisakulude nõuetekohasest tasumisest, on Müüjal õigus nõuda Ostja poolt vastavate summade tasumist.
6.5. Lisaks punktis 6.4. sätestatule on Müüjal õigus nõuda Ostjalt viivist 0,06% (null koma null kuus protsenti) õigeaegselt tasumata summast iga viivitatud päeva eest.
6.6. Ostja peab Hinna tasuma ka siis, kui ostetud Seade või Töö on juhuslikult hävinud või kahjustunud pärast juhusliku hävimise ja kahjustumise riisiko üleminekut Ostjale.

7. OMANDI ÜLEMINEK
Omandiõigus Seadmele läheb Müüjalt Ostjale üle Hinna täies ulatuses tasumisest.

8. MÜÜJA VASTUTUS JA PRETENSIOONIDE ESITAMINE
8.1. Müüja vastutab Seadmel ja Tööl esinevate puuduste eest. Puudus esineb juhul, kui Seade või Töö ei vasta lepingutingimustele võlaõigusseaduses sätestatud tähenduses.
8.2. Müüja vastutab puuduse eest juhul, kui see on olemas Seadme või Töö juhusliku hävimise ja kahjustumise riisiko Ostjale ülemineku ajal ning ilmneb hiljemalt ühe (1) aasta jooksul sellest ajast. Kui Ostjaks on Tarbija, vastutab Müüja puuduse eest juhul, kui see on olemas Seadme või Töö Tarbijale üleandmisel ning ilmneb hiljemalt kahe (2) aasta jooksul üleandmisest. Müüja vastutab ka puuduse eest, mis tekib küll pärast juhusliku hävimise ja kahjustumise riisiko üleminekut Ostjale, kuid mis on põhjustatud Müüja kohustuste rikkumisest.
8.3. Puuduse ilmnemisel on Ostjal keelatud puudusega Seadet või Tööd edasi kasutada, vältimaks selle võimalikku halvenemist.
8.4. Punktis 8.2. sätestatud tähtaegade vältel Seadmel või Tööl puuduse ilmnemisel on Ostjal õigus esitada Müüjale pretensioon.
8.5. Ostja, kes ei ole Tarbija, on kohustatud esitama pretensioon hiljemalt viie (5) päeva jooksul pärast seda, kui ta puudusest teada sai või pidi teada saama, kirjeldama pretensioonis puudust võimalikult täpselt ning esitama nõude puudusega asja parandamiseks või asendamiseks. Tarbija on kohustatud esitama pretensiooni hiljemalt kahe (2) kuu jooksul puudusest teadasaamisest. Käesolevas punktis sätestatud kohustuste rikkumise korral kaotab Ostja õiguse puudusele tugineda, välja arvatud seaduses ettenähtud juhtudel.
8.6. Pretensiooni saamisel on Müüjal õigus teostada kontrolli puudusega Seadme või Töö üle, kaasates vajadusel eksperte. Kui ekspertiisi tulemuste põhjal tuvastatakse, et Müüja ei vastuta puuduse eest, kannab Seadme või Töö kontrollimisega kaasnenud kulud, sh. ekspertiisikulud, Ostja. Kui Ostjaks on Tarbija, siis esimese 1 aasta jooksul eeldatakse, et puudus oli olemas Seadme või Töö üleandmise ajal, kui selline eeldus ei ole vastuolus puuduse olemusega. Müüjal on õigus eelmises lauses nimetatud eelduse ümberlükkamiseks tellida omal kulul ekspertiis.
8.7. Müüja ei vastuta häirete eest Seadme töös, mis on tingitud muuhulgas järgmistest asjaoludest:
8.7.1. Seadme kasutusjuhendile mittevastav paigaldamine, välja arvatud juhul, kui Seadme on paigaldanud Müüja;
8.7.2. Seadme kasutus- ja hooldusjuhendi eiramine, sh. Seadmesse siseneva vee mittevastavus juhendis toodud piirmääradele ning juhendis toodud surve ja temperatuuri piirangute ületamine;
8.7.3. Seadme ühendamine mittenõuetekohasesse vooluvõrku, sh maanduseta vooluvõrku;
8.7.4. äike või mõni muu loodusjõud (force majoure), tulekahju või külmumine;
8.7.5. kloori, raua, mangaani ja muudest vees leiduvatest oksüdantidest tingitud kahjustused  (olenevalt Seadme liigist);
8.7.6. Seadme kasutamine selleks mitteettenähtud eesmärgil või viisil;
8.7.7. Seadme täiendamine, modifitseerimine või selle tehniliste omaduste muutmine Ostja või kolmanda isiku poolt;
8.7.8. Seadme Müüjaga kooskõlastamata remontimine või parandamne.
8.8. Müüja ei vastuta puuduse eest, mille olemasolust Ostja Lepingu sõlmimise ajal teadis või pidi teadma. Eelkõige on Müüja vastutus välistatud juhul, kui Ostja teadvalt ostab kasutatud Seadme.
8.9. Puudusega Seade või Töö, mille mille eest Müüja vastutab, parandatakse või asendatakse võlaõigusseaduses ettenähtud tingimustel ja korras. Müüja jätab endale õiguse kasutada defektsete osade väljavahetamisel varuosade puhul sama kvaliteedi ja ja hinnaga teisi materjale, mis vastavad jooksvale toodangule.
8.10. Puudusega Seadme uuega asendamise korral on Ostja kohustatud puudusega Seadme Müüjale hiljemalt 14 päeva jooksul uue Seadme saamisest tagastama. Ostja, kes ei ole Tarbija, kannab kõik tagastamisega seotud kulud. Tagastamisega hilinemise korral tekib Müüjal õigus nõuda Ostjalt puudusega Seadme väärtuse hüvitamist. Puudusega Seadme väärtus määratakse analoogselt võlaõigusseaduse hinna alandamise regulatsioonis ettenähtud alandatud hinna kindlaksmääramise meetodile.
8.11. Müüja vastutus on piiratud Hinnale vastava summaga, välja arvatud juhtudel, mil seadus keelab vastutuse piiramist.
8.12. Kui Pooltel ei õnnestu pretensiooniga seotud vaidlust kokkuleppel lahendada, on Tarbijal õigus pöörduda Tarbijakaitseameti juures tegutseva tarbijavaidluste komisjoni poole (Pronksi 12, 10117 Tallinn, e-post: avaldus@komisjon.ee, telefon 6201 920, menetlusreeglid avaldatud veebilehel www.komisjon.ee.

9. TARBIJA TAGANEMISÕIGUS
9.1. Kui Pooled on Lepingu sõlminud muul viisil, kui mõlema Poole üheaegsel kohalviibimisel Müüja kauplus/laos, on Tarbijal õigus 14 päeva jooksul Lepingust põhjust avaldamata taganeda.
9.2. Taganemistähtaeg lõpeb 14 päeva möödumisel alates päevast, mil Tarbija või tema nimetatud kolmas isik, kes ei ole vedaja, on saanud Seadme füüsiliselt enda valdusesse. Teenuse tellimise osas lõpeb taganemistähtaeg 14 päeva möödumisel alates päevast, mil Leping sõlmiti.
9.3. Taganemisõiguse kasutamiseks tuleb Tarbijal teavitada Müüjat oma otsusest Lepingust taganeda ühemõttelise avaldusega (nt posti või e-postiga saadetud kiri).
9.3.1. Taganemisavalduse tüüpvormina võib Tarbija kasutada dokumenti, milles on kajastatud järgmised andmed: Kellele: OÜ Ecoclean, Sarapiku 27, Saue 76596, info@pohjavesi.ee. Avalduse sisu “Käesolevaga taganen lepingust, mille esemeks on järgmine asi ___________________(märkida ostetud Seadme nimetus. See on kajastatud Müüja poolt väljastatud arvel), mille olen kätte saanud järgmisel kuupäeval _________”. Tarbija andmed: nimi, aadress, allkiri (ainult juhul, kui taganemisavaldus esitatakse paberil). Kuupäev.
9.4. Lepingust taganemise korral tuleb Tarbijal viivitamata, kuid hiljemalt 14 päeva jooksul taganemisõigusest teatamisest tagastada Seade Müüjale. Kõik Seadme tagastamisega seotud kulud kannab Tarbija. Kui Pooled ei lepi teisiti kokku, tuleb tagastatav Seade toimetada Müüja               kauplus/lattu asukohaga Kasesalu 12, Saue linn, Saue vald, Harjumaa ning Müüja esindajale üle anda. Koos Seadmega tuleb tagastada ka selle pakend.
9.5. Juhul, kui Tarbija on kasutanud tagastamisele kuuluvat Seadet muul viisil, kui on vaja Seadme olemuses, omadustes ja toimimises veendumiseks, tuleb tal hüvitada Müüjale kogu kahju, mis on tekkinud Seadme kasutamisest tingitud väärtuse vähenemisest. Et veenduda Seadme olemuses, omadustes ja toimimises, võib Tarbija käsitseda ja kasutada Seadet üksnes nii, nagu tal lubataks tavapäraselt seda teha poes, muuhulgas mitte laskma Seadmesse sisse vett.
9.6. Taganemisõiguse kasutamise korral tagastab Müüja 14 päeva jooksul Tarbijale viimaselt Lepingu alusel saadud Seadme Hinna. Müüjal on õigus keelduda tagasimakse tegemisest seni, kuni ta ei ole Tarbijalt Seadet tagasi saanud.
9.7. Kui Tarbija on avaldanud soovi, et Teenuse osutamine algaks taganemistähtaja jooksul, tuleb tal taganemise korral tasuda Müüjale Teenuse väärtus proportsionaalselt osutatud Teenusega ajani, mil ta teatas Lepingust taganemisest, võttes arvesse Teenuse kogumahtu. Tarbijal puudub taganemisõigus pärast seda, kui Teenuse osutamine on lõpule viidud.

10. NÕUETE AEGUMINE
Lepingust tulenevate rahaliste nõuete aegumistähtaeg on kolm (3) aastat ning mitterahaliste nõuete aegumistähtaeg on kaks (2) aastat.

11. ÜLDTINGIMUSTE KEHTIVUS
Üldtingimused käesolevas redakstioonis kehtivad alates 17.oktoober 2023.a.

ECOCLEAN OÜ MÜÜGITINGIMUSED

1. MÕISTED

Müüja on Ecoclean OÜ, registrikood 11020535, asukoht Sarapiku 27, Saue linn, Saue vald, Harjumaa, kauplus/lao asukoht Kasesalu 12, Saue linn, Saue vald, Harjumaa.
Ostja on füüsiline või juriidiline isik, kes ostab Müüja poolt müüdava Seadme ja/või tellib Müüja poolt osutatavat Teenust. Vaidluse korral Ostja isiku üle on määravaks arvele märgitud isik.
Tarbija on füüsilisest isikust Ostja, kes ostab Seadme või tellib Teenust isiklikuks tarbeks, mitte seoses enda majandus- või kutsetegevusega.
Pool/Pooled on Müüja või Ostja või mõlemad koos.
Seade on Müüja pakutav veepuhastusseade, veepuhastusseadme osa või veepuhastusseadme toimimiseks vajalik toode.
Teenus on Müüja osutatav teenus, mis seisneb Ostja poolt ostetud Seadme paigaldamises või Seadme toimimiseks vajalike osade või toodete (näiteks filtermeedia) korralises vahetuses. Müüja osutab Teenust üksnes kaasnevalt Seadmete müügiga, mis on tema põhitegevusala.
Töö on Teenuse osutamise tulemus.
Lisateenused on Müüja poolt Ostja ülesandel ja kulul kolmandatelt isikutelt tellitavad teenused, nagu näiteks veeanalüüsid, Seadme transport jms. Lisateenuste tellimisel tegutseb Müüja üksnes vastava teenuse tellijana Ostja jaoks ega vastuta selle teenuse sisu ning kvaliteedi eest.
Leping on Müüja ja Ostja vahel Seadme müümiseks ja ostmiseks ning/või Teenuse osutamiseks sõlmitud kokkulepe.
Hind on Ostja poolt Müüjale tasutav Seadme ostuhind ja/või Teenuse maksumus. Hind sisaldab käibemaksu Eesti Vabariigi õigusaktides ettenähtud tingimustel ja korras.
Lisakulud on Müüja poolt Seadme Ostjaga kokkulepitud asukohta paigaldamiseks vajalike ehitusmaterjalide maksumus ning Lisateenuse maksumus.
Üldtingimused on käesolevad Ecoclean OÜ müügitingimused. Üldtingimused on avaldatud Müüja veebilehtedel www.pohjavesi.ee ja www.nextfiltration.ee.
Eritingimused on Poolte vahel kirjalikus vormis sõlmitud Lepingus kokku lepitud tingimused, mis erinevad Üldtingimustest.

2. ÜLDSÄTTED
2.1.
Leping Müüja ja Ostja vahel loetakse sõlmituks, kui on saavutatud kokkulepe Müüja poolt müüdavas Seadmes ja/või osutatavas Teenuses ning Hinnas.
2.2. Leping võib olla sõlmitud mistahes vormis (sh suulises). Poole soovil sõlmitakse Leping kirjalikus vormis. Sellisel juhul koostatakse kirjalik lepingudokument, mis allkirjastatakse mõlema Poole poolt.
2.3. Üldtingimused kohalduvad kõigile Lepingutele.
2.4. Olemasolu korral reguleerivad Poolte suhteid lisaks Üldtingimustele ka Eritingimused. Üld- ja Eritingimuste vastuolu korral kohaldatakse Eritingimusi.
2.5. Üld- ja Eritingimustega reguleerimata osas kohalduvad Poolte suhetele ka võlaõigusseadus ja muud Eesti Vabariigi õigusaktid. Õigusakti sätte ning Üld- ja Eritingimuste sätte vastuolu korral kohaldatakse Üld- ja Eritingimusi, välja arvatud juhul, kui vastav õigusakti säte keelab selles toodud regulatsioonist poolte kokkuleppega kõrvale kalduda.

3. SEADME MÜÜMINE JA TEENUSE OSUTAMINE
Lepinguga kohustub Müüja andma Ostjale üle Müüjale omandiõiguse alusel kuuluva Seadme ja tegema võimalikuks omandi ülemineku Ostjale ja/või teostama Töö. Ostja kohustub võtma Seadme vastu ning maksma Hinna ja Lisakulud.

4. SEADME ÜLEANDMINE NING JUHUSLIKU HÄVIMISE JA KAHJUSTUMISE RIISIKO ÜLEMINEK
4.1. Seade antakse Müüjalt Ostjale üle Müüja kauplus/laos, aadressil Kasesalu 12, Saue linn. Poolte kokkuleppel, eelkõige juhul, kui Ostja on tellinud Müüjalt ka Teenuse, antakse Seade Müüjalt Ostjale üle Seadme paigaldamise asukohas.
4.2. Ostja soovil võib Müüja edastada Seadme Ostjale viimase kulul Poolte kokkulepitud transpordifirma poolt pakutavat veoteenust kasutades. Veoteenuse kasutamisel loetakse Seade Müüjalt Ostjale üle antuks Müüja poolt Seadme vedajale üleandmisest. Juhul, kui Ostjaks on Tarbija ning vedajat ei ole määranud Ostja ise, loetakse Seade Müüjalt Ostjale üle antuks vedaja poolt Seadme Tarbijale üleandmisest.
4.3. Seadme juhusliku hävimise ja kahjustumise riisiko läheb Ostjale üle Seadme üleandmisel või ajal, mil Ostja viivitab selle toimingu tegemisega, millega ta Seadme üleandmisele peab kaasa aitama, eelkõige, kui ta ei võta Seadet vastu.

5. TEENUSE OSUTAMINE
5.1. Kui Lepingus on kokku lepitud Teenuse osutamine, kohustub Ostja tagama sobivate tingimuste loomise Seadme vastuvõtuks ja paigalduseks või hoolduseks (ruumide piisav ehituslik valmisolek, piisav ruumitemperatuur, kuivad ruumid, vaba ja ohutu juurdepääs, võimalus kasutada voolu ja valgustust).
5.2. Müüja kannab Töö juhusliku hävimise ja kahjustumise riisikot kuni Töö valmimiseni.

6. MAKSETINGIMUSED
6.1. Müüjal on õigus nõuda Ostjalt enne Seadme üleandmist ettemaksu Müüja poolt  määratud ulatuses. Ostja kohustub tasuma ettemaksuga katmata Hinna osa Müüjale Seadme üleandmise vastu.
6.2. Müüjal on õigus nõuda Ostjalt enne Lisateenuse tellimist teadaolevate Lisakulude hüvitamist ettemaksuna.
6.3. Hinna ja Lisakulude kohta esitab Müüja Ostjale arve, mis kuulub tasumisele hiljemalt selles näidatud kuupäevaks. Arve loetakse Müüjale nõuetekohaselt tasutuks, kui vastav summa on laekunud Müüja arvelduskontole või on makstud sularahas Müüja kassasse.
6.4. Kui Ostja keeldub Hinna ja/või Lisakulude nõuetekohasest tasumisest, on Müüjal õigus nõuda Ostja poolt vastavate summade tasumist.
6.5. Lisaks punktis 6.4. sätestatule on Müüjal õigus nõuda Ostjalt viivist 0,06% (null koma null kuus protsenti) õigeaegselt tasumata summast iga viivitatud päeva eest.
6.6. Ostja peab Hinna tasuma ka siis, kui ostetud Seade või Töö on juhuslikult hävinud või kahjustunud pärast juhusliku hävimise ja kahjustumise riisiko üleminekut Ostjale.

7. OMANDI ÜLEMINEK
Omandiõigus Seadmele läheb Müüjalt Ostjale üle Hinna täies ulatuses tasumisest.

8. MÜÜJA VASTUTUS JA PRETENSIOONIDE ESITAMINE
8.1. Müüja vastutab Seadmel ja Tööl esinevate puuduste eest. Puudus esineb juhul, kui Seade või Töö ei vasta lepingutingimustele võlaõigusseaduses sätestatud tähenduses.
8.2. Müüja vastutab puuduse eest juhul, kui see on olemas Seadme või Töö juhusliku hävimise ja kahjustumise riisiko Ostjale ülemineku ajal ning ilmneb hiljemalt ühe (1) aasta jooksul sellest ajast. Kui Ostjaks on Tarbija, vastutab Müüja puuduse eest juhul, kui see on olemas Seadme või Töö Tarbijale üleandmisel ning ilmneb hiljemalt kahe (2) aasta jooksul üleandmisest. Müüja vastutab ka puuduse eest, mis tekib küll pärast juhusliku hävimise ja kahjustumise riisiko üleminekut Ostjale, kuid mis on põhjustatud Müüja kohustuste rikkumisest.
8.3. Puuduse ilmnemisel on Ostjal keelatud puudusega Seadet või Tööd edasi kasutada, vältimaks selle võimalikku halvenemist.
8.4. Punktis 8.2. sätestatud tähtaegade vältel Seadmel või Tööl puuduse ilmnemisel on Ostjal õigus esitada Müüjale pretensioon.
8.5. Ostja, kes ei ole Tarbija, on kohustatud esitama pretensioon hiljemalt viie (5) päeva jooksul pärast seda, kui ta puudusest teada sai või pidi teada saama, kirjeldama pretensioonis puudust võimalikult täpselt ning esitama nõude puudusega asja parandamiseks või asendamiseks. Tarbija on kohustatud esitama pretensiooni hiljemalt kahe (2) kuu jooksul puudusest teadasaamisest. Käesolevas punktis sätestatud kohustuste rikkumise korral kaotab Ostja õiguse puudusele tugineda, välja arvatud seaduses ettenähtud juhtudel.
8.6. Pretensiooni saamisel on Müüjal õigus teostada kontrolli puudusega Seadme või Töö üle, kaasates vajadusel eksperte. Kui ekspertiisi tulemuste põhjal tuvastatakse, et Müüja ei vastuta puuduse eest, kannab Seadme või Töö kontrollimisega kaasnenud kulud, sh. ekspertiisikulud, Ostja. Kui Ostjaks on Tarbija, siis esimese 1 aasta jooksul eeldatakse, et puudus oli olemas Seadme või Töö üleandmise ajal, kui selline eeldus ei ole vastuolus puuduse olemusega. Müüjal on õigus eelmises lauses nimetatud eelduse ümberlükkamiseks tellida omal kulul ekspertiis.
8.7. Müüja ei vastuta häirete eest Seadme töös, mis on tingitud muuhulgas järgmistest asjaoludest:
8.7.1. Seadme kasutusjuhendile mittevastav paigaldamine, välja arvatud juhul, kui Seadme on paigaldanud Müüja;
8.7.2. Seadme kasutus- ja hooldusjuhendi eiramine, sh. Seadmesse siseneva vee mittevastavus juhendis toodud piirmääradele ning juhendis toodud surve ja temperatuuri piirangute ületamine;
8.7.3. Seadme ühendamine mittenõuetekohasesse vooluvõrku, sh maanduseta vooluvõrku;
8.7.4. äike või mõni muu loodusjõud (force majoure), tulekahju või külmumine;
8.7.5. kloori, raua, mangaani ja muudest vees leiduvatest oksüdantidest tingitud kahjustused  (olenevalt Seadme liigist);
8.7.6. Seadme kasutamine selleks mitteettenähtud eesmärgil või viisil;
8.7.7. Seadme täiendamine, modifitseerimine või selle tehniliste omaduste muutmine Ostja või kolmanda isiku poolt;
8.7.8. Seadme Müüjaga kooskõlastamata remontimine või parandamne.
8.8. Müüja ei vastuta puuduse eest, mille olemasolust Ostja Lepingu sõlmimise ajal teadis või pidi teadma. Eelkõige on Müüja vastutus välistatud juhul, kui Ostja teadvalt ostab kasutatud Seadme.
8.9. Puudusega Seade või Töö, mille mille eest Müüja vastutab, parandatakse või asendatakse võlaõigusseaduses ettenähtud tingimustel ja korras. Müüja jätab endale õiguse kasutada defektsete osade väljavahetamisel varuosade puhul sama kvaliteedi ja ja hinnaga teisi materjale, mis vastavad jooksvale toodangule.
8.10. Puudusega Seadme uuega asendamise korral on Ostja kohustatud puudusega Seadme Müüjale hiljemalt 14 päeva jooksul uue Seadme saamisest tagastama. Ostja, kes ei ole Tarbija, kannab kõik tagastamisega seotud kulud. Tagastamisega hilinemise korral tekib Müüjal õigus nõuda Ostjalt puudusega Seadme väärtuse hüvitamist. Puudusega Seadme väärtus määratakse analoogselt võlaõigusseaduse hinna alandamise regulatsioonis ettenähtud alandatud hinna kindlaksmääramise meetodile.
8.11. Müüja vastutus on piiratud Hinnale vastava summaga, välja arvatud juhtudel, mil seadus keelab vastutuse piiramist.
8.12. Kui Pooltel ei õnnestu pretensiooniga seotud vaidlust kokkuleppel lahendada, on Tarbijal õigus pöörduda Tarbijakaitseameti juures tegutseva tarbijavaidluste komisjoni poole (Pronksi 12, 10117 Tallinn, e-post: avaldus@komisjon.ee, telefon 6201 920, menetlusreeglid avaldatud veebilehel www.komisjon.ee.

9. TARBIJA TAGANEMISÕIGUS
9.1. Kui Pooled on Lepingu sõlminud muul viisil, kui mõlema Poole üheaegsel kohalviibimisel Müüja kauplus/laos, on Tarbijal õigus 14 päeva jooksul Lepingust põhjust avaldamata taganeda.
9.2. Taganemistähtaeg lõpeb 14 päeva möödumisel alates päevast, mil Tarbija või tema nimetatud kolmas isik, kes ei ole vedaja, on saanud Seadme füüsiliselt enda valdusesse. Teenuse tellimise osas lõpeb taganemistähtaeg 14 päeva möödumisel alates päevast, mil Leping sõlmiti.
9.3. Taganemisõiguse kasutamiseks tuleb Tarbijal teavitada Müüjat oma otsusest Lepingust taganeda ühemõttelise avaldusega (nt posti või e-postiga saadetud kiri).
9.3.1. Taganemisavalduse tüüpvormina võib Tarbija kasutada dokumenti, milles on kajastatud järgmised andmed: Kellele: OÜ Ecoclean, Sarapiku 27, Saue 76596, info@pohjavesi.ee. Avalduse sisu “Käesolevaga taganen lepingust, mille esemeks on järgmine asi ___________________(märkida ostetud Seadme nimetus. See on kajastatud Müüja poolt väljastatud arvel), mille olen kätte saanud järgmisel kuupäeval _________”. Tarbija andmed: nimi, aadress, allkiri (ainult juhul, kui taganemisavaldus esitatakse paberil). Kuupäev.
9.4. Lepingust taganemise korral tuleb Tarbijal viivitamata, kuid hiljemalt 14 päeva jooksul taganemisõigusest teatamisest tagastada Seade Müüjale. Kõik Seadme tagastamisega seotud kulud kannab Tarbija. Kui Pooled ei lepi teisiti kokku, tuleb tagastatav Seade toimetada Müüja               kauplus/lattu asukohaga Kasesalu 12, Saue linn, Saue vald, Harjumaa ning Müüja esindajale üle anda. Koos Seadmega tuleb tagastada ka selle pakend.
9.5. Juhul, kui Tarbija on kasutanud tagastamisele kuuluvat Seadet muul viisil, kui on vaja Seadme olemuses, omadustes ja toimimises veendumiseks, tuleb tal hüvitada Müüjale kogu kahju, mis on tekkinud Seadme kasutamisest tingitud väärtuse vähenemisest. Et veenduda Seadme olemuses, omadustes ja toimimises, võib Tarbija käsitseda ja kasutada Seadet üksnes nii, nagu tal lubataks tavapäraselt seda teha poes, muuhulgas mitte laskma Seadmesse sisse vett.
9.6. Taganemisõiguse kasutamise korral tagastab Müüja 14 päeva jooksul Tarbijale viimaselt Lepingu alusel saadud Seadme Hinna. Müüjal on õigus keelduda tagasimakse tegemisest seni, kuni ta ei ole Tarbijalt Seadet tagasi saanud.
9.7. Kui Tarbija on avaldanud soovi, et Teenuse osutamine algaks taganemistähtaja jooksul, tuleb tal taganemise korral tasuda Müüjale Teenuse väärtus proportsionaalselt osutatud Teenusega ajani, mil ta teatas Lepingust taganemisest, võttes arvesse Teenuse kogumahtu. Tarbijal puudub taganemisõigus pärast seda, kui Teenuse osutamine on lõpule viidud.

10. NÕUETE AEGUMINE
Lepingust tulenevate rahaliste nõuete aegumistähtaeg on kolm (3) aastat ning mitterahaliste nõuete aegumistähtaeg on kaks (2) aastat.

11. ÜLDTINGIMUSTE KEHTIVUS
Üldtingimused käesolevas redakstioonis kehtivad alates 17.oktoober 2023.a.